Jak pisać dobre teksty pod SEO?

SEO i copywriting to pojęcia, które funkcjonują dziś właściwie nierozłącznie. Idąc ze sobą w parze, przeplatają się i wzajemnie uzupełniają. Każdy tekst, który trafia do internetu, bez względu na to, czy adresujemy go na firmową stronę www, na bloga wspierającego sprzedaż, czy też na media społecznościowe, musi trafiać w oczekiwania odbiorców, którzy będą go czytać oraz wspierać pozycjonowanie strony, bloga czy marki. Tekst musi być po prostu skuteczny.

Efektywność w przypadku tekstów oznacza doskonałe dopasowanie do potrzeb odbiorców, do których chcemy dotrzeć przy równoczesnym zgraniu z wytycznymi SEO. Dobry tekst na stronę www to harmonijne wyważenie pomiędzy gładkim językiem, który sprawia, że treść przyjemnie się czyta, przemyślaną warstwą merytoryczną, która odpowie odbiorcy na najważniejsze pytania oraz dostosowaniem tekstu do potrzeb pozycjonowania, czyli odpowiednią konstrukcją oraz nasyceniem stosownie dobranymi frazami kluczowymi. Taki tekst ma szansę zainteresować czytelnika, skłonić go do przemyśleń i podjęcia decyzji zakupowych, no i oczywiście poprawić widoczność strony w wyszukiwarce.

Precle, synonimy i inne cuda

Jeszcze kilka lat temu internet zasypywały tak zwane precle. Teksty, w których nikt specjalnie nie zwracał uwagi na merytorykę, styl czy językową poprawność, istotne było, aby do granic możliwości naszpikować je frazami kluczowymi. Precle faktycznie podnosiły pozycje stron. W gruncie rzeczy jednak każdy, kto przypadkiem na nie trafił i próbował się z nich czegokolwiek dowiedzieć, łapał się za głowę na widok wypisywanych tam bzdur. Precle to nie był koniec ekwilibrystyki tekstowej, za nimi przyszła pora na artykuły synonimizowane. Najpierw pisane ręcznie przez ludzi, później generowane przez rozmaite programy, które miały ułatwić pozycjonerom pracę. W praktyce ich istota polegała na tym, żeby tę samą treść wykorzystywać w nieskończoność, mieszając frazy i używając synonimów w taki sposób, aby każda kolejna odsłona tego samego tekstu była wciąż unikalna.

Szczęśliwie dla odbiorców i higieny zasobów internetu, precle, teksty synonimizowane i inne wytwory wyobraźni przeszły do lamusa. Bynajmniej nie dlatego, że pozycjonerzy przestali je pisać. Po prostu przestały działać. A jak już stały się bezużyteczne, to przestały powstawać.

Teksty pozycjonujące dziś

Dziś nadal oczywiście wspieramy pozycjonowanie tekstem. Słowo pisane jest całkiem skutecznym narzędziem SEO. Nie ma tu już jednak miejsca na pozbawiony treści bełkot. Obecne teksty SEO to w zdecydowanej przewadze wartościowe treści, w których merytoryka rozwiązuje konkretne problemy i odpowiada na zadawane pytania. Konstruowane lepszą lub gorszą polszczyzną, faktycznie stanowią realny przekaz, z reguły raczej wyższych niż niższych lotów. W tym wszystkim wplecione są frazy SEO. Nie odbywa się to jednak jak dawniej, z pozbawieniem sensu, byle słów kluczowych było więcej, ale w sposób o wiele bardziej naturalny, rzetelny i wartościowy.

Teksty SEO pomogą cię wypromować

Teksty pozycjonujące mają za zadanie pomagać firmom wyprzedzać konkurencję. Ten cel osiągnąć trzeba dwutorowo. Po pierwsze dążymy do niego fizycznie, wyświetlając stronę w wynikach wyszukiwania na wyższych pozycjach. Tu główną rolę odgrywają frazy kluczowe SEO, ich dobór oraz umiejętna implementacja, a także stosowna konstrukcja tekstu. Po drugie, musimy trafić przekazem w oczekiwania klientów. Po przeczytaniu takich tekstów odbiorca powinien nabrać przekonania, że trafił we właściwe miejsce i chęci, aby skorzystać z oferty. Jak to osiągnąć? Teksty na strony www, bez względu na profil działalności firmy (branżę), powinny być napisane konkretnie, jasno i przejrzyście, z wykorzystaniem języka korzyści. Im przekaz jest bardziej autentyczny i szczery, tym większa szansa powodzenia. Czasy nachalnej perswazji i mydlenia oczu dawno już bowiem minęły. Dzisiejszy internauta ma świadomość istnienia technik manipulacyjnych i widząc je w tekstach, ucieka, gdzie pieprz rośnie w poczuciu bycia oszukanym.

Szczery przekaz, przemyślana konstrukcja, wdrożenie technik sprzedaży i zachęty oraz opakowanie tego w atrakcyjny tekst, to sposób na sukces. A kto potrafi zrobić to najlepiej? Copywriter z doświadczeniem :). Zapraszam!