Content marketing — jak cię widzą…
Content marketing to szeroko pojęte działania, których istota sprowadza się do przekazywania odbiorcom atrakcyjnych, zwiększających zainteresowanie produktem, marką lub usługą treści. Celem jest przekonanie o jakości oferty, podkreślenie jej walorów i unikalnych cech, dzięki którym wyróżnia się na rynku. Skuteczny content marketing nie tylko zwiększa ruch na stronie, ale również buduje markę i jej pozycję w oczach odbiorców.
Content marketing dla firm
Profesjonalne teksty na stronie www wspierają kreowanie dobrego imienia. To może jednak nie wystarczyć. W realiach, które wymuszają intensywne działania marketingowe, trwa wyścig o zainteresowanie, a nagrodą za pozycję lidera jest zwiększona sprzedaż, czyli zysk firmy.
W ramach działań marketingowych, obok dopracowanych i dobrych treści na stronie www, warto wyjść poza ramy i zająć się również publikacją tekstów branżowych. Artykuły eksperckie w źródłach zewnętrznych, na przykład na blogach, w postaci artykułów tematycznych w branżowych serwisach internetowych, albo artykuły sponsorowane na wybranych portalach, kreują wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie oraz pomagają zdobyć i utrzymać odbiorców, nakłaniając ich do pożądanych reakcji.
Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu
Dobre artykuły branżowe, w których swoje miejsce znalazły trafnie dobrane słowa kluczowe, są świetnym wsparciem dla procesu pozycjonowania. Jednak stosując skuteczny content marketing, zyskujesz nie tylko na pozycji w wyszukiwarce. Budujesz markę i pozycję lidera poprzez prezentowanie wartościowych (i przydatnych!) treści odbiorcom zainteresowanym twoją branżą, kreujesz swój wizerunek w roli eksperta, który chętnie dzieli się wiedzą, a ty dzięki temu zdobywasz zaufanie, które możesz przełożyć na transakcję i w rezultacie zysk.